Методичні матеріали для педагогів

2025-2026 н.р.

Листопад – «Місяць цифрової грамотності»
Доступ до безкоштовних ресурсів, які допоможуть підвищити рівень цифрової грамотності:
• Портал «Дія.Освіта»: https://osvita.diia.gov.ua/
• Перелік освітніх продуктів із кібергігієни:
Тести
Кіберграм
15 запитань, які покажуть, наскільки безпечно ви поводитеся онлайн і чи захищені ваші дані.
Цифрограм
Детальний національний тест цифрової грамотності, що допомагає оцінити ваш рівень володіння технологіями в житті та на роботі.
ШІ
«Штучний інтелект»
Зрозуміле пояснення, чим ШІ корисний для державного сектору та які практичні кейси вже реалізуються в Україні та світі.
«ChatGPT для підвищення власної ефективності»
Президент KSE Тимофій Милованов ділиться досвідом та кейсами, як використовувати ШІ в управлінні, для планування, оптимізації робочих
процесів і зменшення рутини.
«ChatGPT: ваш особистий асистент у роботі, навчанні та житті»
Як правильно формувати запити, складати офіційні документи, формувати звіти та створювати плани заходів.
«Майбутні лідери ШІ»
Короткі серії у форматі Reels, створені спеціально для підлітків, де айтівці та відомі коміки знайомлять їх з навичками взаємодії з алгоритмами ШІ та
професіями майбутнього.
• Гайд «10 нестандартних запитів до ChatGPT для пошуку роботи»
Ефективні промпти для пошуку кар’єрних можливостей та самопрезентації.
«Штучний інтелект для школярів»
Школярі опанують основні алгоритми штучного інтелекту, зрозуміють типи задач із машинним навчанням, дізнаються про майбутні професії зі
штучного інтелекту і почують поради від практиків штучного інтелекту в Україні (Grammarly, ЛУН, SQUAD, Reface, Data Science UA, SoftServe, Empat).
Карʼєра в ІТ
Відкрий для себе кар’єрні шляхи в ІТ
Огляд основних напрямів і можливостей кар’єрного розвитку у сфері технологій.
Датааналітик. Вступ до Excel
Базові інструменти роботи з даними та принципи побудови аналітичних звітів.
Датааналітик. SQL та Power BI
Практичне застосування SQL і Power BI для аналізу, візуалізації та прийняття рішень на основі даних.
QA-тестувальник
Основи тестування програмного забезпечення й забезпечення якості цифрових продуктів.
UI/UX-дизайнер
Методи створення зручних і привабливих інтерфейсів, правила UX/UI дизайну.
Вступ до IT-продакт-менеджменту
Структура роботи продакт-менеджера: від формування ідеї до запуску ІТ продукту.
Створення та розвиток ІТ-продуктів
Процеси управління, розробки та аналітики під час створення технологічних рішень.
Медіаграмотність
Школа OSINT
Основи та інструменти розвідки за відкритими джерелами, українські приклади й практичні кейси.
Як захиститися від фейків і дезінформації
Базові навички фактчекінгу та протидії маніпуляціям у медіа й соцмережах.
ДезінFAKEкція (новий освітній серіал)
Методи розпізнавання дезінформації, робота з перевіреними джерелами та критичне мислення.
EDMO. Гайд для ефективних ініціатив з медіаграмотності
Рекомендації для створення дієвих освітніх і комунікаційних проєктів у сфері медіаграмотності.
Кібергігієна
Персональна кібергігієна (серіал та симулятор)
Освітній серіал розбирає психологію та прийоми онлайн-шахраїв, природу фейків, вірусів і зрозуміємо, як цьому ефективно протидіяти. Та можливість
випробувати себе на практиці в симуляторі найпопулярніших сценаріїв кіберзагроз.
Кібергігієна для молоді
Основи безпечної поведінки в інтернеті та захисту особистих даних для підлітків та молоді.
Базові знання з кібергігієни
Експерти розповідають простою мовою, як захистити свої дані від кіберзлочинців.
Кібергігієна: як захиститися від фішингу (серіал та симулятор)
Огляд сучасних методів фішингу та поради, як розпізнати й уникнути шахрайства. Інтерактивна перевірка навички уникати пасток зловмисників.
Гайди для державного сектору, бізнесу та громад
Кейси кібергігієни для громади і бізнесу
Проєкт стандартів національної кібергігієни України
Практичні рекомендації для приватного сектору щодо кібергігієни
Практичні рекомендації для державного сектору щодо кібергігієни


Тренінги на платформі “Професійна освіта онлайн”: 

Зараз пропонуються тренінги “Застосування штучного інтелекту в сфері П(ПТ)О”

 “Державн0-приватне партнерство у сфері П(ПТ)О”

Алгоритм проведення оповіщення  черговим (сторожем) при аварійних подіях та надзвичайних ситуаціях

Алгоритм дій при оголошенні сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА»

Алгоритм дій для безпечної та швидкої евакуації людей з приміщень будівель закладу освіти на випадок пожежі 

Алгоритм дій при отримання  інформації про мінування

 

Перелік рекомендованої літератури на 2024-2025 н.р.

Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2024-2025 н.р.

ЗАСОБИ ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ:

Створення Google сайту

Робота в сервісі Google Classroom

Використання сервісу Zoom для проведення дистанційних занять
(Лекторка: Ганна Дудіч)

Wizer, PlayPosit, ZOOM: онлайн-ресурси для організації дистанційного навчання

Стандартні та нетипові способи використання онлайн-тестів «На Урок»

Інтернет-ресурси для створення інфографіки до уроку
Про організацію дистанційного навчання повідомляє НМК в Київській області


Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2024-2025 н.р.

Методичні рекомендації щодо  викладання навчальних предметів у 2021-2022 н.р.

Перелік документів, якими треба керуватися при розробці РНП

   


 


НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ СТАРШОЇ ШКОЛИ

Освітня програма – це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом загальної середньої освіти для досягнення учнями результатів навчання. Основою для розроблення освітньої програми є Державний стандарт загальної середньої освіти відповідного рівня.

Освітня програма має містити: 

  • загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;
  • вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;
  • перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;
  • форми організації освітнього процесу;
  • опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
  • інші освітні компоненти (за рішенням закладу загальної середньої освіти).

Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

Міністерство освіти і науки України затверджує типові освітні програми, які спрямовані на реалізацію мети та завдань освітньої галузі. Заклади загальної середньої освіти можуть використовувати типові або інші освітні програми. Освітні програми, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребують окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.
На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, який конкретизує організацію освітнього процесу.

Навчальні програми предметів та курсів створюють вчителі (самостійно або об’єднавшись) на основі Стандарту, або за зразком типової (модельної) навчальної програми.

 

 

Методичні рекомендації 2025-2026 навчальний рік (за матеріалами сайту Шкільне життя)

Методичні рекомендації 2024-2025 навчальний рік